Πίστη οικουμενική και καθολική

presentation

click here for English

Ενημερωτικό δελτίο Λατινικής Ενορίας Πάφου

Φεβρουάριος 2017 / 1

Φως για τα Εθνη

Η Χριστιανική πίστη είναι οικουμενική και καθολική, προορίζεται δηλ. για όλα τα έθνη προσκαλώντας όλους τους λαούς της υφηλίου στο φως της. Το φως που καταυγάζει την Εκκλησία είναι ο ίδιος ο Τριαδικός Θεός. Ο Χριστός είπε, «εγώ είμαι το φως του κόσμου». Από τη φύση του, το φως δεν περιορίζεται αλλά απλώνεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Τα μάτια μου είδαν το Σωτήρα που ετοίμασες για όλους τους λαούς. Με αυτά τα λόγια υποδέχεται ο γέρων Συμεών το Βρέφος Ιησού στον Ναό, όταν η Μητέρα του και ο δίκαιος Ιωσήφ τον φέρνουν εκεί για να τον αφιερώσουν στο Θεό, σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο. Ερχόμενος σ’ επαφή με το Βρέφος Ιησού στον Ναό, ο γέρων Συμεών διαισθάνεται ότι επιτέλους η ζωή του ολοκληρώνεται και οι πιο διακαείς του πόθοι  εκπληρώνονται. (η Υπαπαντή, 2/2)

Πράγματι, όταν η πίστη μάς φωτίζει, η ζωή μας βρίσκει σιγά-σιγά την εκπλήρωσή της και το νόημά της. Αρχίζουμε να βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας και μέσα μας υπό άλλην οπτική γωνία, με το «βλέμμα του Θεού».

Αρχίζουμε να αναγνωρίζουμε την Αγάπη που μάς περιβάλλει παντού και πάντοτε και να ανακαλύπτουμε στα διάφορα γεγονότα της δικής μας ζωής αλλά και της ιστορίας, το νήμα που τά συνδέει όλα και Εκείνον που όλα τα συγκροτεί και τα συγκρατεί.  Εν τω φωτί σου οψόμεθα φως, όπως λέει και ο ψαλμωδός! (Ψ. 36, 10)

 Ετσι και το Ευαγγελικό μήνυμα, απευθύνεται προς όλους και διεισδύει σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ζωής, κοινωνικής και προσωπικής. Ο Λόγος του Θεού παραμένει επίκαιρος για κάθε άτομο και κάθε κοινωνικό σύνολο, όσο μικρό  ή μεγάλο και αν είναι αυτό. Αποτελεί το φως, την τροφή των πιστών και την ελπίδα των ειλικρινών αναζητητών της αλήθειας. Αποτελεί τον φωτεινό δρόμο που οδηγεί στην ζωή χωρίς τέλος

 Η Υπαπαντή είναι η συνάντηση του Χριστού με τον λαό του και η αναγνώρισή του ως σωτήρα από εκείνους που παρέμεναν «πιστοί και ευλαβείς, προσδοκώντας τη σωτηρία του Ισραήλ και αφήνοντας τον εαυτό τους να καθοδηγείται από το Αγιο Πνεύμα» (Λκ. 2, 25).  

Σήμερα οι ίδιες συνθήκες χρειάζονται ώστε να ανα-γνωρισθεί ο Χριστός Σωτήρας από τον κάθε άνθρωπο: πρέπει ο άνθρωπος να Τον αναζητεί, να προσδοκά την σωτηρία και να αφήνεται στην έμπνευση και  καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος. 

Ο Χριστός ίδρυσε την Εκκλησία η οποία διατηρεί τον Λόγο Του και διδάσκει στο όνομά Του. Η Εκκλησία μάς παρέχει την πνευματική ζωή, τα δώρα δηλ. του Αγίου Πνεύματος που είναι απαραίτητα στη ζωή μας για να ζούμε πραγματικά τη σωτηρία. Στον χώρο της Εκκλησίας συναντάμε τον Χριστό και στον χώρο της Εκκλησίας ακούμε το Αγιο Πνεύμα που μας οδηγεί σε όλη την αλήθεια.

 Κύριε, ως τους ουρανούς η αγάπη σου, η αλήθεια σου ως τα σύννεφα.

Η δικαιοσύνη σου σαν τα ψηλά βουνά κι η δίκαιη κρίση σου σαν άβυσσος μεγάλη.

 Ανθρώπους σώζεις, Κύριε, και τα ζώα. Πόσο πολύτιμη η αγάπη σου, Θεέ!

Οι άνθρωποι καταφεύγουν στον ίσκιο απ’ τις φτερούγες σου.

Χορταίνουν απ’ τον πλούτο του σπιτιού σου κι απ’ το ποτάμι τούς ποτίζεις της ευδαιμονίας σου. Γιατί εσύ ΄σαι της ζωής το καφαλόβρυσο.

Βλέπουμε φως από το φως σου.

 (Από τον 36ο Ψαλμό)

Ο Δρόμος της Εκκλησίας

clipaty-globeΗ καθολικότητα της Πίστης αγκαλιάζει όλο τον κόσμο και προσφέρει μια διδασκαλία για τον άνθρωπο και τη θεία χάρη που ισχύει για όλη την οικουμένη.

Ο Ιωάννης-Παύλος Β’  πάντοτε επέμενε ότι, «παρ’ όλο το κακό και   την αμαρτωλότητα της ανθρωπότητας,  η Εκκλησία τής έχει εμπιστοσύνη». Αυτή η εμπιστοσύνη βασίζεται στο γεγονός ότι η δημιουργία είναι έργο του Πανάγαθου Θεού  και χορηγού κάθε χάριτος.

Ο Χριστός, ο οποίος με την ενσάρκωσή Του συνδέθηκε και ενώθηκε, κατά κάποιο τρόπο, με κάθε ανθρώπινο όν, επιδρά σωτήρια σε κάθε άνθρωπο. Και το Αγιο Πνεύμα που «τα πάντα πληροί» αδιάκοπα δρα αποτελεσματικά  σε κάθε καρδιά καλής θέλησης.

Ο Αγιος Ποντίφηκας τόνιζε με έμφαση: «Το ανθρώπινο πλάσμα είναι ο Δρόμος της Εκκλησίας»!

Σε κάθε πτυχή της,  η κοινωνική διδασκαλία της Εκκλησίας ανέκαθεν είναι θεμελιωμένη πάνω στη φροντίδα και την ευθύνη του κάθε προσώπου προς τους άλλους.

Ούτε ο «πλησίον» ούτε εκείνος που θα του σταθεί αρωγός και βοηθός δεν  είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά συγκεκριμένοι άνθρωποι στους οποίους η Εκκλησία εμπιστεύεται το έργο της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ειρήνης.

κάνετε κλικ εδώ για Αγγλικά


One thought on “Πίστη οικουμενική και καθολική

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s