Προσπάθειες και Επιτεύγματα

 

monogram-of-christ384x389vatican2

Παράγων ενότητας και ταυτότητας

click here for English

Ο έβδομος αιώνας χαρακτηρίζεται από τους πολέμους των Βυζαντινών κατά των Περσών που λήγουν το 627, με την κατά κράτος νίκη του αυτοκράτορα Ηρακλείου. Ακολουθούν οι πόλεμοι του Βυζαντίου κατά των Αράβων, 629-717, και η προσάρτηση πολλών εδαφών της χριστιανικής αυτοκρατορίας στους Αραβες.

Το 626 γράφεται ο Ακάθιστος Υμνος, ευχαριστήριος αίνος προς τη Θεοτόκο για την επιτυχή αποτροπή των Αβάρων (Τουρκο-Μογγολική φυλή) που επιχειρούσαν να κατακτήσουν την Κωνσταντινούπολη.

Η Παλαιστίνη κατακτάται από τους Αραβες και οι Αγιοι Τόποι δεν είναι πια υπό χριστιανική διοίκηση. Το 622 γεννάται το Ισλάμ, η θρησκεία που ξεκίνησε από τον Μωάμεθ στην Αραβία, και πολύ σύντομα εξαπλώνεται, με πολεμικές επιχειρήσεις, στις νότιες και ανατολικές ακτές της Μεσογείου, την Μέση Ανατολή, και μέχρι την Ιβηρική χερσόνησο (Ισπανία). Η βαριά φορολογία που επιβάλλεται στους χριστιανικούς πληθυσμούς των κατακτημένων από τους Αραβες χωρών, αναγκάζει ικανό αριθμό από αυτούς να ασπασθούν το Ισλάμ.

Την ίδια εποχή, η «φωτεινή θρησκεία», ο Χριστιανισμός, φθάνει στην Κίνα, από Νεστοριανούς χριστιανούς, και το 635 ο ιδρυτής της δυναστείας Τανγκ, ο αυτοκράτορας Τ’άι Τσουνγκ διατάζει την μετάφραση της Αγίας Γραφής και ενθαρρύνει το κήρυγμά της. Μάλιστα, ο διάδοχός του, Κάο Τσουνγκ, διατάζει την ίδρυση ενός μοναστηριού σε κάθε επαρχία της επικρατείας του! Το 691 ο Βουδισμός γίνεται επίσημη θρησκεία στην Κίνα, και το 698 ξεκινά ένας δραστήριος αλλά ανεπίσημος διωγμός κατά του Χριστιανισμού.

Στην Δύση η Εκκλησία εξακολουθεί το ιεραποστολικό και εκπολιτιστικό έργο της ανάμεσα στις διάφορες φυλές που αποτελούσαν τότε το μωσαϊκό της Ευρώπης, μετά τις βαρβαρικές επιδρομές, με ιδιαίτερη επιτυχία.

Η Καθολική πίστη αρχίζει να γίνεται παράγων ενότητας και ταυτότητας των πληθυσμών! 

Τα μοναστήρια γίνονται σημαντικοί πόλοι έλξεως και συχνά μικρές κοινότητες και πόλεις αρχίζουν να δημιουργούνται γύρω τους.

Ο Αγιος προστάτης του Διαδικτύου

isidor_von_sevilla-jpegΟ Αγιος Ισίδωρος (560– 636), Αρχιεπίσκοπος Σεβίλλης, (Ισπανία), θεωρείται « ο τελευταίος σοφός του αρχαίου κόσμου».

Πολυμαθής και πολυγραφώτατος, έγραψε την πρώτη ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ  των μεσαιωνικών χρόνων. Είναι ένα έργο 448 κεφαλαίων σε είκοσι τόμους. Το ονόμασe « Ετυμολογίες» και προσπάθησε να περιλάβει σε αυτό όλη την  γνώση των καιρών του!

Από Αραβικές μεταφράσεις, έκανε στη Δύση γνωστό τον Αριστοτέλη, και, μόνο μεταξύ των ετών 1470– 1530, οι « Ετυμολογίες» τυπώθηκαν τουλάχιστον δέκα φορές, πράγμα που δείχνει την δημοτικότητά τους ακόμη και στα χρόνια της Αναγέννησης.

Η άμυνά  του έναντι του κινδύνου από τους  βαρβάρους ήταν διττή: η Καθολική πίστη και η μόρφωση.

Ενεθάρρυνε την ίδρυση σεμιναρίων σε κάθε καθεδρικό ναό και επέβαλε την μελέτη των Ελληνικών, των Εβραϊκών, των ελευθέρων τεχνών, αλλά και των Νομικών και της  Ιατρικής, όπου αυτό ήταν δυνατό! Η μνήμη του εορτάζεται στις 4 Απριλίου και είναι προστάτης άγιος του Διαδυκτίου και όσων ασχολούνται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς και όλων των μαθητών και σπουδαστών.

Ξέρετε ότι…

Στην εγκυκλοπαίδεια του, ο Αγιος Ισίδωρος της Σεβίλλης, γράφει σχετικά με την ετυμολογία της λέξης medicine = ιατρική τα εξής: « το όνομα της ιατρικής (medicine) φαίνεται ότι προέρχεται  από την λέξη moderation = μετριασμός, μετριοπάθεια, ρέγουλα, σωστή αναλογία.

(ρίζα, στα Λατινικά, modus=τρόπος).

Δηλ. η ιατρική συμβουλεύει όλα τα πράγματα να γίνονται στην σωστή τους αναλογία, όχι σε υπερβολικό βαθμό, αλλά λίγο—λίγο.

Η φύση υποφέρει από την αδηφαγία, τον κόρο και τον χορτασμό.

Αντιθέτως, η φύση χαίρεται με το μέτρο, την μετριοπάθεια. Γι’ αυτόν τον λόγο, εκείνοι οι οποίοι καταφεύγουν συνεχώς στα φάρμακα και στα αντίδοτα, μέχρι κορεσμού, βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, διότι με κάθε υπερβολή που κάνουν οδηγούνται όχι στην υγιεία αλλά σε επικίνδυνες για την υγιεία καταστάσεις.»

(Ετυμολογίες, τόμος Β΄,  κεφ. 2, 7ος αιώνας)

 

κάνετε κλικ εδώ για Αγγλικά

 

 


One thought on “Προσπάθειες και Επιτεύγματα

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s