Η Στήλη της Φωτεινής Θρησκείας του Da Qin

This slideshow requires JavaScript.

click here for English

To 781 μ.Χ., εκεί που σήμερα βρίσκεται η πόλις Longquan  στη Ν.Δ. επαρχία Zhejiang της Κίνας, εγείρεται, επί δυναστείας Τανγκ (618-907μ.Χ.), μία τιμητική στήλη πάνω στην οποία είναι καταγεγραμμένα τα επιτεύγματα 150 χρόνων παρουσίας της Ασσυριακής Χριστιανικής κοινότητας της Κίνας.

Εχει κείμενα στα Κινέζικα και στα Συριακά και καταδεικνύει την αναγνώριση αλλά και την εκτίμηση, της οποίας χαίρουν οι Νεστοριανοί Χριστιανοί στην Κίνα εκείνης της εποχής.

«Φωτεινή θρησκεία» ονόμαζαν οι Κινέζοι τον Χριστιανισμό και Da Qin την Ρωμαϊκή Αυτοκρατο-ρία.

Με το πέρας της δυναστείας των Τανγκ ο Χριστιανισμός στην Κίνα βαίνει φθίνων και αναζωογονείται ξανά τον 13ο αιώνα μετά τις Μογγολικές επιδρομές.

Η Χριστιανική κοινότητα των Ασσυρίων ήταν πολύ ενεργός και ήδη από τον 6ο αιώνα τους είχε επιτραπεί να ιδρύουν μονές σε πολλές περιοχές της αυτοκρατορίας.

Η στήλη αυτή αοτελεί μία ισχυρή ιστορική ένδειξη αναφορικά με τους Χριστιανούς του μακρινού παρελθόντος. Δεν πρέπει να μας εκπλήσει ότι διήγαν μια ζωή ενάρετη και γεμάτη καλά έργα και θετικές συνεισφορές που δεν περιορίζονταν στην κοινότητά τους, αλλά αγκάλιαζαν και την ευρύτερη κοινωνία και χώρα διαμονής τους.

Είναι γνωστό ότι η Κίνα ήταν ανέκαθεν μία χώρα κλειστή προς τους ξένους, και είναι ακόμη πιο αξιοθαύμαστη αυτή η επίσημη αναγνώριση των Χριστιανών από τον ίδιο τον αυτοκράτορα!

Η Χριστιανική πίστη θεμελιωμένη εξ αρχής στο Θεό που έγινε άνθρωπος, για να μας δείξει την αγάπη Του και το σχέδιό Του για τη σωτηρία της ανθρωπότητας, δίνει εξαιρετική σημασία στην έμπρακτη αλληλεγγύη και αγάπη προς τον πλησίον. Οι Ασσύριοι Χριστιανοί δεν αποτελούσαν εξαίρεση. Μάλλον, επιβεβαιώνεται και από την αρχαιολογία και τα ιστορικά μνημεία ότι ήσαν μέρος της καλής “μαγιάς” που φουσκώνει το ζυμάρι  και καθιστά τη ζύμη καλή για να θρέψει όσους πεινούν. (Mk. 8, 15).

cortona_polyptych_detail_ca_1437_two

Δογματικές έριδες

Ενόσω ο Νεστόριος ήταν Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως (428-431), αρνείτο την διδασκαλία της Γ’ Οικουμενικής Συνόδου (Εφεσος, 431) κατά την οποία η Παρθένος Μαρία έλαβε τον τίτλο «Θεοτόκος», ότι δηλ. η Μητέρα του Χριστού, φέροντας στον κόσμο τον Υιό της έφερε στον κόσμο τον Χριστό, αληθινό Θεό και αληθινό άνθρωπο.

Σαν αποτέλεσμα καθαιρέθηκε από το αξίωμά του και αποσύρθηκε σε μοναστήρι κοντά στην Αντιόχεια.

Οταν, τελικά, καταδικάστηκε επίσημα για μονοφυσιτισμό από την Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας (451) αρκετοί στην Εκκλησία της ανατολής δεν δέχθηκαν την καταδίκη του και εξακολούθησαν το ιεραποστολικό τους έργο, κινούμενοι προς ανατολάς, δηλ. Ασσυρία, Μεσοποταμία, Περσία, Ινδία και Κίνα. Αυτή η Εκκλησία είναι γνωστή ως Νεστοριανή.

Σήμερα αριθμούν περί τις 300.000 πιστούς, κυρίως στο Ιράν, Ιράκ, Λίβανο, Συρία, Η.Π.Α. και Μαλαμπάρ της Ινδίας.

Ωρισμένοι, πιο πρόσφατα, ενώθηκαν με την Ρώμη ομολογώντας τις δύο φύσεις  του Χριστού, διατηρώντας όμως τον δικό τους λειτουργικό τυπικό.

 

κάνετε κλικ εδώ για να το διαβάσετε στα Αγγλικά

 

 

 


2 thoughts on “Η Στήλη της Φωτεινής Θρησκείας του Da Qin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s